[O1] pasek przestawiony o jeden ząbek ??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • WarFan
    Classic
    • 2010
    • 37

    [O1] pasek przestawiony o jeden ząbek ??

    Ale przed wymianą tak nie było, a już na pewno nie tak odczuwalne jak teraz.
    I dobre tłumaczenie w ASO:

    "No wie Pan, on już ma 70tyś przejachane to nie może chodzić jak był nowy..."
    Bez komentarza.
  • bersoft
    Drive
    • 2009
    • 78

    #2
    [O1] pasek przestawiony o jeden ząbek ??

    pacjent 1.9 ALH/AGR

    silnik pracuje głośno, ciężko pali na zimnym
    kąt wtryska na ciepłym 49

    czy jest możliwe aby pasek rozrządu był przestawiony np o jeden ząbek na którymś kole ?

    (na pewno tak), ale czy silnik będzie pracował czy już nastąpi kolizja tłoków z zaworami, czy to tylko spowoduje głośną pracę i problemy z odpalaniem na zimno ??

    ewentualnie co innego może powodować takie objawy ?
    co jeszcze sprawdzić ?

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      sprawdz ustawienie rorzadu na blokady i czy n108 działa poprawnie .jesli potrzebujesz pomocu w diagnozie to zapraszam imfo na pw
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • bersoft
        Drive
        • 2009
        • 78

        #4
        zrobiłem test wykonawczy N108, słychać wyraźną różnicę w działaniu silnika podczas testu (cykliczną) więc chyba działa, czy powinienem zrobić inny test tego elementu ?

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          zrób BS bloku 4 .jak sprawdzałes poczatek wtrysku ? w blokach pomiarowych czy w BS czy w tdi timing
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • bersoft
            Drive
            • 2009
            • 78

            #6
            spec 0,4 BTDC, actual 0,9 BTDC
            pomiar kąta tdi timing

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              wartosc wykonana sie nie zmienia w bs?
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • bersoft
                Drive
                • 2009
                • 78

                #8
                faluje ok +/- 0,1-0,2

                Komentarz

                • german81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1414
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  bersoft, ale ty mi podajesz wartosci z bloków pomiarowych dla bloku 4 wejdz w nastawy postawowe w blok 4 i daj oczyt w okienku gdzie sa wartosci zadane bedzie póżny a po ok 10 sek zmieni sie na wczesny a wykonane powiny sie zmieniac tak samo jak wysterowanie zaworu
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz

                  • slavi
                    Rider
                    • 2004
                    • 422

                    #10
                    Re: pasek przestawiony o jeden ząbek ??

                    Zamieszczone przez bersoft
                    pacjent 1.9 ALH/AGR

                    silnik pracuje głośno, ciężko pali na zimnym
                    kąt wtryska na ciepłym 49
                    Sprawdź mechaniczne ustawienie rozrządu - wg mnie góra z dołem jest rozjechana - nie sprawdzisz tego vagiem.

                    Komentarz

                    • bersoft
                      Drive
                      • 2009
                      • 78

                      #11
                      już się poprawiam

                      3.7-4,2 Late
                      7.3-8.1 Early

                      [ Dodano: Pon 28 Lis, 11 13:09 ]
                      slavi,
                      jest jakaś sprytna instrukcja jak to sprawdzić (step by step)

                      Komentarz

                      • german81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1414
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                        #12
                        no teraz juz jestesmy w domu n 108 działa .masz przestawiony pasek .ustawienie jest proste na wale korbowym ustawiasz 0 jeden znak masz na kole pasowym a drugi na pokrywce od rorzadu albo ustawiasz 0 przez okienko w skrzyni biegów .nastepnie ustawiasz wałek rorzadu pod wakumpompa jest wyciecie na blokade (grzebien) i w pompe wtryskowa wkładasz tez blokade (kołek) .aha do poprawnego ustawienia i naciagniecia paska trzeba zbic koło od wałka rorzadu
                        diagnostyka vag 602-614-253

                        Komentarz

                        • sion
                          Classic
                          • 2011
                          • 37

                          #13
                          zbić koło od wałka rozrządu i poluzowac 3 sruby od kola na pompie !!

                          Komentarz

                          • bersoft
                            Drive
                            • 2009
                            • 78

                            #14
                            wielkie dzięki za diagnozę, mam nadzieję że rozwiąże problem

                            a tak z ciekawości jakie powinny był prawidłowe wartości

                            regulacja może nie wygląda na trudną, ale chyba sam się nie odważę tego zrobić:
                            1. brak blokad wału i pompy wtryskowej
                            2. wiedza w temacie chyba też za mała

                            chociaż mam garaż z kanałem to raczej muszę się zapytać,
                            gdzie najlepiej we Wrocławiu coś takiego ustawić ??

                            Komentarz

                            • german81
                              L&K
                              • 2010
                              • 1414
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                              • BZB 1.8 TSI 160 KM

                              #15
                              jesli chcesz to jestem w stanie ci to ustawic mam potrzebny sprzet i doswiadzenie jak sie zdecydujesz to dzwon 602614253
                              diagnostyka vag 602-614-253

                              Komentarz

                              Pracuję...